Lirik Lagu YA MAULANA Nissa Sabyan



Lirik Lagu YA MAULANA Nissa Sabyan

Bidadari didadam
Bidadari didadam
Bidadari didadam
Didam
Dengan kasihmu ya Robbi
Berkahi hidup ini
Dengan cintamu ya Robbi
Damaikan mati ini
Saat salahku melangkah
Gelap hati penuh dosa
Beriku jalan berarah
Temuimu di surga
Terima sembah sujudku
Terimalah doaku
Terima sembah sujudku
Izinkan ku bertaubat
Maulana ya maulana
Ya sami’ duana
Maulana ya maulana
Ya sami’ duana
Maulana ya maulana
Ya sami’ duana
Maulana ya maulana
Ya sami’ duana
***
Saat salahku melangkah
Gelap hati penuh dosa
Beriku jalan berarah
Temuimu di surga
Terima sembah sujudku
Terimalah doaku
Terima sembah sujudku
Izinkan ku bertaubat
Maulana ya maulana
Ya sami’ duana
Maulana ya maulana
Ya sami’ duana
Maulana ya maulana
Ya sami’ duana
Maulana ya maulana
Ya sami’ duana
***
Terima sembah sujudku
Terimalah doaku
Terima sembah sujudku
Izinkan ku bertaubat
Maulana ya maulana
Ya sami’ duana
Maulana ya maulana
Ya sami’ duana
Maulana ya maulana
Ya sami’ duana
Maulana ya maulana
Ya sami’ duana
Maulana ya maulana
Ya sami’ duana
Maulana ya maulana
Ya sami’ duana (*)
Read more ...

Bahagia vs duit

Biasa kita dengar kan 'duit tak boleh bagi kebahagiaan pun...
Betul ke yer?


Keperluan di zaman sekarang sangat mencabar. Hampir semua perkara memerlukan duit. Tiada duit banyak hal yang akan tergendala. Banyak hal yang tidak akan selesai. Paling mudah, takde duit, tak boleh beli makan..tak boleh beli keperluan rumah... Pastu mulalah kan..hal macam tu boleh jadi gaduh. Bila iman tak kuat di dada..terpaling sikit jer...rasa syukur tu hilang seketika...
Ada duit boleh beli hadiah...bila dapat hadiah,mestilah gembira kan...secara tak lansung, selit bahagia tu sikit. Pastunya dari segi pendidikan pulak...kalaulah takde duit macammana nak bayar yuran sekolaha nak? macammana nak tempah baju dan keperluan lain2 tu?
Bagi saya, duit adalah sangat penting...duit tak boleh beli kebahagiaan tapi dengan adanya duit boleh mencipta kegemberiaan... 

Jangan kecam saya yer...

Read more ...

Sabar

Sabar itu indah...
Sabar itu separuh daripada iman

Bukan senang kita nak tanamkan sifat sabar dalam diri ni kan. Tambah2 lagi seorang ibu yang punyai anak kecil. Anak kecil yang lebih daripada seorang. Macam sayala...hihi

Just nak cerita based on my experience.
Anak2 saya tengah melasak. Sangat2lah...tambah2 pulak dua ketul tu jantan...berdua pula tu kn. Ada geng! Memang menjadi jela kan. Kalau seorang tak jadi pulak. Ini idea datang daripada dua kepala. Diketuai pulak seorang ketua yang geliga jugak otaknya. Adoi..bikin panas jugak...kesabaran memang menipis.

Ni salah satu projek yang mereka buat. Sebelum ni banyak lagi. Tapi takdan nak snap sebab nak marah punya pasal. Haha..setelkan cepat2 hal yang dbuat oleh mereka.


Kita bagi biskut suruh makan elok2..last2 jadi abu yang bertaburan macam ni. Yang nak jadi singa tu sebabnya sebelum tu dah buat...Dah kena marah..tapi pastu buat lagi... kita ni sibuk kat dapur... tengok kat luar jadi macam tu. Ayya... yang nak marah sebab nanti adik Ayra tu mengutip...kalau setakat si kembar dan si kakak je ada takpe lagi...risau ke Ayra tu masuk mulut...

Kesimpulannya..jadi ibu yang beranak kecil dan ramai ni memerlukan jiwa yang kental..semangat yang kuat... 

Ya Allah Ya Tuhanku..kurniakanlah kesabaran yang tinggi buatku...Berikan aku jiwa dan semangat yang kuat demi anak2ku...
Read more ...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...