Gembira sekejap sahaja

Last week saya dapat satu surat daripada Felda. Surat yang menyatakan saya menang saguhati peraduan teka silangkata anjuran majalah Peneroka. Turut disertakan sekali sekeping cek bernilai RM100.
Hati tersangatlah girang tambah2 pulak tengah bulan ni poket pun bocor...huhu

Tapi ternyata kegembiraan hanya seketika sebab nama pada cek tersebut salah!
Apa nak buat... xlepas nak clear cek...
Saya call semula pihak penganjur menyatakan masalah tersebut. Mereka suruh saya pos semula cek tersebut dan mereka akan menyediakan cek yang baru.

Tunggu jerla kan.... manalah tahu pihak penganjur sudi bagi lebih pulak ke....

Gambar dalam henfon. tertinggal pulak henfon tu kat rumah sendiri.
Takpela kan... macma dah biasa pulak tulis entri tanpa gambar :)

Have a nice weekend....
Read more ...

Vitamin Shaklee Bagus Untuk Kesihatan

Vitamin Shaklee sememangnya bagus untuk kesihatan!

Shaklee adalah Produk Kesihatan, vitamin dan supplement yang bagus untuk pemakanan semula jadi yang mempunyai rangkaian pengedar jualan terbesar di Malaysia.
Mempunyai pakar-pakar dalam penyelidikan nutrisi yang sentiasa memastikan produk Shaklee Sentiasa Selamat, Sentiasa Bekerja, dan Sentiasa Hijau.
Di Shaklee, mereka percaya alam semulajadi adalah jawapan kepada kehidupan yang lebih panjang, sihat dan produktif.
Vitamin Shaklee sememangnya sudah tidak asing lagi di Malaysia. Saya mula mengenali shaklee ketika membuat carian di google berkaitan 'Produk untuk kurus' ...hehe
Kurus ke??? Saya tak ikut syarat yang betul2... cara pemakanan yang betul... jadi tidak memberi kesan kepada saya. Tapi, vitamin shaklee ni memang bagus untuk kesihatan di mana saya mengamalkan ESP (salah satu produk Shaklee) untuk kulit cantik dan sihat.
Nak cakap pasal produk shaklee ni memang tersangat banyak. Biasanya agen shaklee yang berdaftar ni akan mengesyorkan kepada pengguna set-set yang berkaitan. Biasalah kan... kalau pakai satu produk jer agak kurang keberkesanannya. At least kena gabung 2-3 produk.
Jom tengok set vitamin shaklee yang biasa disyorkan :

SET KESIHATAN OPTIMUM


SET IBU MENYUSU


SET BERPANTANG & PEMBEDAHAN


SET KECANTIKAN / KESUBURAN


SET IBU MENGANDUNG (TRIMISTER 1)


Okeyla... nak cerita satu persatu pasal produk shaklee ni memang berjela la kan...
So, saya nak pilih satu produk jer iaitu ESP. Saya pilih ESP sebab saya pernah guna 3 botol dah...

1. Apa itu Energizing Soy Protein atau  ESP?
Ia adalah protein soya yang berkualiti tinggi. Didatangkan dalam bentuk satu canister dan berbentuk serbuk. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran anda seperti milo, horlick, susu atau buah yang dikisar bersama. ESP digalakkan dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu yang tinggi.

2. Mana yang lebih bagus untuk susu ibu antara ESP dengan Alfalfa? 
Protein membantu pembentukan sel dan merupakan kandungan yang penting dalam susu ibu. Alfalfa juga mengandungi protein TETAPI dalam kuantiti yang sedikit berbanding ESP. Sebenarnya, kedua-duanya bagus untuk ibu dan kesannya adalah berbeza kepada setiap individu. Sekiranya anda ada bajet tertentu,  harga Alfalfa lebih murah berbanding ESP. Paling penting, bagi menjamin keberkesanan dan susu bertambah, kekerapan penyusuan haruslah dalam tempoh setiap 3-4 jam dan tujuannya supaya payudara dapat dikosongkan.

3. Berapa harga satu canister ESP?
Harga ESP bagi Semenanjung dan Sabah Sarawak ialah RM150.

4. Berapa lama boleh tahan/digunakan untuk satu canister ESP?
Dengan kadar pengambilan sebanyak 3 sudu sehari, satu canister ESP boleh bertahan sehingga satu bulan setengah.

5. Siapa yang tidak boleh mengambil ESP? Siapa yang boleh mengambil ESP?
Hanya individu yang mempunyai masalah buah pinggang dan kesukaran memproses protein sahaja yang tidak digalakkan.
Sesuai untuk semua lapisan:

1. Ibu-ibu yang sibuk: ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan kekal cergas.
2. Wanita yang ingin menguruskan badan: Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Tiada lagi sarapan yang berat-berat!
3. Ibu-ibu yang menyusu anak: Membantu memperbanyakkan dan mengekalkan permintaan (supply) susu di samping digabungkan dengan pengambilan air yang secukupnya serta proses pengepaman susu yang konsisten.
4. Pesakit kencing manis: Mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.
5. Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka: Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu dan berseri untuk tatapan si dia yang tersayang. 

DAN lelaki, wanita, tua, muda, ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit diabetes, selepas pembedahan, kesuburan, kecantikan, ibu berpantang, yang berdiet, ingin tambah tenaga. Pendek kata, anda, saya, kamu dan dia yang sihat dan ingin kekal sihat. Insha-Allah!



Dapatkan produk Shaklee dan khidmat nasihat dari pengedar sah Shaklee iaitu: YatiAdam (Perak), WinaWellness (Pulau Pinang), ElnaOmie (Johor Baharu),BondaSihat (Sabah), IzzyAdlina (Selangor), RanauHealthyVitamins (Sabah),ShanaSharafas (Selangor), VitaminSiCilik (Johor Baharu), IreneVitamin (Sabah),SihatVitamin (Seremban).
Jangan lepaskan peluang untuk mencuba produk Shaklee. Sudah ramai yang menggunakan produk Shaklee dan merasai kesannya.
Anda Bila Lagi?

Contest SEO Vitamin Shaklee Bagus Untuk Kesihatan :)
Mudah2an ada rezeki....
Read more ...

GIVEAWAY 2 YEAR BLOG TENGKUBUTANG


TARIKH TUTUP : 20 DISEMBER 2014

JOM JOIN MANALAH TAHU REZEKI BERPIHAK PADA KITA SEBAB PEMILIHAN GUNA RANDOM.ORG

LAGIPUN HADIAH BEST2 BELAKA.

MEH TENGOK HADIAH DI SINI








Read more ...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...