Bahagia vs duit

Biasa kita dengar kan 'duit tak boleh bagi kebahagiaan pun...
Betul ke yer?


Keperluan di zaman sekarang sangat mencabar. Hampir semua perkara memerlukan duit. Tiada duit banyak hal yang akan tergendala. Banyak hal yang tidak akan selesai. Paling mudah, takde duit, tak boleh beli makan..tak boleh beli keperluan rumah... Pastu mulalah kan..hal macam tu boleh jadi gaduh. Bila iman tak kuat di dada..terpaling sikit jer...rasa syukur tu hilang seketika...
Ada duit boleh beli hadiah...bila dapat hadiah,mestilah gembira kan...secara tak lansung, selit bahagia tu sikit. Pastunya dari segi pendidikan pulak...kalaulah takde duit macammana nak bayar yuran sekolaha nak? macammana nak tempah baju dan keperluan lain2 tu?
Bagi saya, duit adalah sangat penting...duit tak boleh beli kebahagiaan tapi dengan adanya duit boleh mencipta kegemberiaan... 

Jangan kecam saya yer...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...