Sabar

Sabar itu indah...
Sabar itu separuh daripada iman

Bukan senang kita nak tanamkan sifat sabar dalam diri ni kan. Tambah2 lagi seorang ibu yang punyai anak kecil. Anak kecil yang lebih daripada seorang. Macam sayala...hihi

Just nak cerita based on my experience.
Anak2 saya tengah melasak. Sangat2lah...tambah2 pulak dua ketul tu jantan...berdua pula tu kn. Ada geng! Memang menjadi jela kan. Kalau seorang tak jadi pulak. Ini idea datang daripada dua kepala. Diketuai pulak seorang ketua yang geliga jugak otaknya. Adoi..bikin panas jugak...kesabaran memang menipis.

Ni salah satu projek yang mereka buat. Sebelum ni banyak lagi. Tapi takdan nak snap sebab nak marah punya pasal. Haha..setelkan cepat2 hal yang dbuat oleh mereka.


Kita bagi biskut suruh makan elok2..last2 jadi abu yang bertaburan macam ni. Yang nak jadi singa tu sebabnya sebelum tu dah buat...Dah kena marah..tapi pastu buat lagi... kita ni sibuk kat dapur... tengok kat luar jadi macam tu. Ayya... yang nak marah sebab nanti adik Ayra tu mengutip...kalau setakat si kembar dan si kakak je ada takpe lagi...risau ke Ayra tu masuk mulut...

Kesimpulannya..jadi ibu yang beranak kecil dan ramai ni memerlukan jiwa yang kental..semangat yang kuat... 

Ya Allah Ya Tuhanku..kurniakanlah kesabaran yang tinggi buatku...Berikan aku jiwa dan semangat yang kuat demi anak2ku...
Read more ...

Duplicate kunci kereta



Kes kunci masuk dalam lubang bilik air aritu. Sparepart kunci pun xde...Finally... buat jugak pendua untuk kunci tu. RM12 sahaja buat kat kedai Cina.. Lega sikitlah rasa...

Pasni tukar kereta pulak. Urmmm...doa2la yer...
Read more ...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...