Tragedi sehari sebelum raya

Tragedi sebelum raya...

Hari Khamis baru ni...Konon2nya sebelum balik kampung tu naks etelkan segala baju kotor... taknak tinggal macam tu jer...okeyla...saya pun basuhlah baju untuk trip kedua dah masa tu. Mesin basuh kat rumah tu jenis semi auto jer. Sebabnya tukar dengan mak...tekanan air tak kuat, jadi tak boleh nak guna mesin auto.

Dah masukkan air untuk bilas, pusing je bunyi ktung ketang ketung ketang... alamak...apahal pulak ni..
Selok2 tangan...amik kau!!! my henfon... sebelum dah cari henfon kat dalam rumah... tak jumpa...ok takpelah cakap dalam hati... mungkin ada kat tempat lain tapi tak ingat. Al maklumlah kalut dengan anak2... buat itu ini lagi...sambil berperang dengan anak2... dengan si Ayra demam masa tu. 

Jadi, selamatlah henset tu.... terkubur....
maka, berayalah tanpa henfon...

3 hari saya memang tak becara henfon. Alangkah bahagianya hidup tanpa gadjet...aya boleh fokus pada anak2....takdelah terasa nak scroll fb ke baca wasap ker....rilex jer... dunia saya hanya untuk anak2.... buat kerja pun cepat sebab masa takde untuk gadjet...

Tapi, gadjet adalahs atu keperluan di masa kini. Saya memerlukan time saya oncall nanti. Henfon oh henfon....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...