Bila anak dah 3 orang

Iman..dah setahun 8bulan
Kembar dah 7 bulan..
Alhamdulillah...
Masih diberi ruang oleh Yang Maha Esa untuk menjaga amanah2 yang diberikan ini.

Kerja saya sangat beruntung sebab dalam sebulan time kena oncall tu tak perlu datang ofis... Jadi, banyak masa boleh spend untuk anak-anak. Agak serabut jugak...haha...tipulah kalau saya kata okey jer jaga 3 orang anak yang masih kecil ni seorang diri. 
Tambah2 bila si kembar dah pandai merayap ni...lagi la kan... saya pergi je ke dapur, mulalah masing2 pun merangkak sampai ke pintu dapur... terjerit dengan kakak Iman lagi... kembar tu bukan boleh saya xde depan mata.. asal saya bangun jer...mulalah mengeluarkan suara menjerit.... anak oh anak...
Iman pulak masih kecik..masih memerlukan perhatian....sifat dengki kat adik memang akan wujud... bila saya ambil adik untuk menyusu, dia pun sama merengek... 
so, tak dinafikan saya memang kuat makan sekarang sebab saya memerlukan tenaga yang sangat banyak...untuk bf lagi...nak buat kerja rumah lagi...
Sepanjang menjaga 3 beradik ni, memang macam singa la selagi saya tak setel kerja rumah... bukan kerja rumah jer, nak masak lagi... aishhh..kalo xde kekuatan, saya tak buat semua kerja tu...nengok anak jer....hihi
Bila dikenang semula, memang rasa bersyukur sangat masih mampu menangani ujian ni. Yelah...Allah akan uji hambaNya mengikut kemampuan...kan...Saya kuat...
Anak2 saya pulak bukan jenis yang tidur lama2...kejap2 jer... saya kena buat semua benda macam lipas kudung... nak tidur tengahhari?? memang jangan haraplah... tapi saya selalu terlelap sebab terlampau penat...baring jer sambil menyusukan mereka mesti terus lelap...
Ibaratnya saya menjaga 3 kembar...huhuhu...
Kesimpulannya...saya sayang anak2 saya... hahahaha
Menjaga 3 orang anak yang masih kecil memerlukan sokongan moral daripada orang sekeliling... mental kita kena kuat... sedangkan jaga seorang pun dah penat kan... inikan pulak 3 orang....
Kuatnya aku.....hihi

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...