Lain anak, lainlah ragamnya

Okeyla..nk bercerita sikit pasal my twin ni...

Saya dan incik suami panggil  diorang ni abang n adik
Abang aka Hamka
Adik aka Hakim

Peel mereka yer....

Abang dulu yer...
Suara kuat... jenis cool... boleh bawak diri orang kata.. tengok gaya lah... kuat bersembang... dia yang panggil kita... ramah orangnya... 
Kalau dia nagis tu, sumbat je botal susu terus senyap..
pendek kata senang pujukla....

Adik ni manja sangat tapi kuat memberontak... lambat sikit je angkat kalau dia nangis, mesti dia akan neran geram tu ha...mudah nak merajuk.. kalau dah menangis tu, kena pujuk dulu baru boleh susukan dia...taknak susu botol..nak 'nenen'... hihi...

Abang lebih aktif berbanding adik... lebih kuat gelak...lebih mudah nak ketawa...
Kalau adik ni jual mahal sikit... kalau betul2 ada mood barulah dia gelak besar... kalau tak dok nganga2 jer mulut...Tapi...kalau dah gelak tu kuat....try geletek...kuatlah dia gelak...

Kalau pergi kerja mesti dok ingat2 kat anak2... kakak dengan cara kakak.. adik dengan cara adik... sayang semua anak2... Lain anak, lainlah ragamnya....

Kakak Iman dah setahun 6 bulan... besar dah kakak..perangai pun boleh tahanlah jugak.. Masih memerlukan perhatian.. dengki sikt dengan adik2... hihi...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...