My twin HH dan pengasuhnya

Dilema orang yang bekerjaya macam saya...Bila dah habis tempoh cuti bersalin tu...memang liat gilerla nk start kerja semula. Tambah2 saya yang amik cuti tanpa gaji sebulan, sebelum tu MC jer...Total cuti dekat 4 bulan... memang malas sungguh nak kerja. Nak kelek ke anak jer... tambah2 twin pulak... syok habisla...

Saya start kerja 2hb Nov...Sebelum tu pengasuh dah ada untuk my HH ni. Last2 minit dia cancel kata dapat kerja... Terpaksalah melilau mencari pengasuh baru. Tanya by group wasap...facebook...dan akhirnya....dapat pengasuh sementara... dia kesian kat saya sebab xde orang nak jaga.
Sebenarnya ada pengasuh lain tapi bajet lebih... al mkalumlah zaman sekarang ni... kena fikir segala kos...
ALhamdulllah pengasuh ni baik sangat... anak peniaga nasi ayam glemer kt bdr pekan ni. Cuma agak jauh sikit nak g rumah dia. Bukan laluan saya nak pergi kerja.
Tapi apakan daya...pengasuh tu boleh jaga sekejap jer. Dia ada anak kecil 11 bulan masih menyusu jadi agak payah nak becara ke twin HH tu...
Pening lagi kepala nak cari pengasuh lain..haiyyya...
Tapi kan pengasuh ni tak lepas tangan tau. Dia tolong saya lagi...dia rekemen kawan dia. Namanya Azie...Tinggal kat Taman Seri Setia... 

Walau dah dapat pengasuh Azie tapi saya still usha yang lain.. kalau boleh nak yang dekat dengan rumah.. yang laluan saya nak pergi kerja... Kebetulan dapat pengasuh kg.sebelah namanya K.Tie
Tapi.... saya agak berat hati nak hantar kat dia... sebab dia ada anak kecik 2 tahun yang agak nakal.. biasalah... budak2 kan.. risau saya... 

Akhirnya.. keputusan telah dibuat.. biarlah saya hantar jauh sikit asalkan hati saya senang...Terima kasih Azie jaga anak2 saya dengan baik... sayangkan diorang...




2 comments:

  1. alahaiii comelnya si kembar ni :)

    ReplyDelete
  2. alahai.. dah besar dah twin ni.. dilema mak-mak bekerja kan, sedih rasa nak tinggal, tapi terpaksa.. btw, lin masih aktif berblog eh.. klu sudi, meh follow blogshop kita..http://mymodestycloset.blogspot.my/ ada buat ga, tp kat fb.. jemput join..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...