Dapat juga akhirnya cermai itu

Mengidam ke mengada? Entahla... hehe
Sebenarnya dah lama teringin nak makan cermai tu.. Bila blaik rumah jer mesti llau kat pokok cermai tu. Sebab tu la jadi teringin. Dulu pokok cermai ada kat belakang rumah ma abah... pastu dh kena tebang. Tak pasti kenapa.
Pokok cermai tu tak tahu siapa punya. Men redah rumah pakcik Mie tu tanya. ALhamdulillah... kepunyaan dia. Pakcik Mie memang dah kenal my hubby. Dah biasa bersembang sebelum ni. Pakcik tu siap ajak masuk rumah lagi borak2....
Untuk tidak mneghampakan permintaan pakcik, maka, boraklah saya dengan makcik. 
Lepas tu kami pun joloklah buah cermai tu. My hubby jolok, saya dengan iman  kutip2. Masalahnya tak tahu nak kutip yang mana sebab memang dah ada cermai yang gugur bawah pokok tu.


Tengok... sikit jer kutip cermai.. melepaskan tekak nak makan. Ada buah lada hitam dan daun pudina. Pakcik tu bagi...

Malam tadi dah buat cermai tumbuk campur dengan kicap dan garam. Memang sedap gilerla!!! Rasa nak makan lagi....

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...