Pregnant : Rasa gerakan baby dah

Masa g check up 5 bulan tu, misi selalu tanya dah rasa baby gerak ke belum.
Tapi masa tu memang lansung takde rasa gerakan baby. Kuis pun xde tau.

Pastu masa 5 bulan lebey nak dekat masuk 6 bulan tu saya mula rasa macam geli2 kat belah kiri perut. Tapi tak rasa pun tendangan baby lagi. Macam getaran rasa gerakan baby tu. Biasanya petang nak ke malam baru baby nak bagi getaran.

Bila masuk jer 6 bulan saya dah mula rasakan tendangan baby ni. Kuat tau.. bergoncang perut. Cuma baby saya ni suka duduk belah kiri jer. Sampai senak dibuatnya... Bila g check up misi kata memang pun baby ni duk sebelah jer. Belah kanan kosong jer... Pastu misi nak dengar denyutan jantung punyalah payah. Al maklumlah..perut ibunya besar, saiz baby pulak masih kecil... boleh gerak ke sana sini. Tak nak duduk diam2... Aktif kata misi tu.

Tak kisahlah baby... janji anak ibu sihat2 je dalam tu. Bila dah rasa baby tendang tu...ibaratnya amazing moment tau!!! Sweet giler.... Bukan semua orang akan merasai pengalaman macam ni. Alhamdulillah... saya diberi peluang untuk merasakannya. 

Baby sayang... apalah jantina kamu yer...Macammanalah rupa kamu yer... iras siapalah agaknya.... Tak sabar nak main dengan kamu sayang...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...