Kaki Cramp Masa Mengandung

Sejak 2 menjak ni sering angat terjadi cramp kaki.
Aduhhhh...memang sakit giler... menangis rasa cuma tak keluar air mata jer.
Urut2 kaki jer... Pahtu mengerang kesakitan...

Rupanya sebab kurang kalsium. Memang pun... saya ni jenis tak minum susu. Boleh kira bape kali jer minum susu anmum tu dalam tempoh mengandung ni. Saya tak suka dan tak boleh g dengan bau susu tepung tu.

So, saya kena cari alternatif lain untuk sumber kalsium ni.
Cari punya cari berikut adalah senarai makanan yang megandungi sumber kalsium yang tinggi selain susu.

1. Keju
2. Kacang almond
3. Brokoli dan bayam
4. Oatmeal
5. Sardin
6. Yogurt
7. Ikan salmon
8. Kacang putih
9. Buah-buahan kering


4 comments:

  1. Sakit kan kalau cramp waktu mgandung'huhu,sekarang ne dah ada produk shaklee,xpayah mnum susu da just telan je terus insyaAllah lega la nt tue :-)

    ReplyDelete
  2. SALAM DAN HI , ANDA BERADA DI SENARAI TAGGING SAYA UNTUK MENYERTAI 'IPHONE 5S GIVEAWAY BY SYAFIQ SPECKI' JEMPUT SERTAI DAN MENANGI HADIAH LUMAYAN INI . ---> KLIK SINI UNTUK SERTAI<---

    ReplyDelete
  3. Sy tak minum langsung susu masa pregnant..just makan pil kalsium beli kat farmasi..anak keluar,tu dia..umur 30 hari kepala dah keras,tulang2 dia lebih kuat dari ibu yang minum susu masa pregnant.haha..oh ye,kaki sy tak cramp lgsg sejak makan pil kalsium tu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...