Info menarik untuk berkongsi


Mesti ada kalangan kita yang kadang2 tak tahu macam mana nak tanggalkan marker yang permannet tu kan... Tetib aterjumpa info ni tadi kat facebook... dikongsi bersama rakan blogger sekalian..

Read more ...

Susahnya nak kurus

Masalah besar dan masalah utama yang dihadapi saat ini.

Debab!!! dah ramai bunyi kat saya macam tu...
sangat stress....

belum ada kecekalan hati dan mental lagi nak straight diet! Payahnya nak kurus kan...
dulu2 maintain jer...
lepas sehari, sehari nk berdiet dan bersenam... tetapi.. hanya mampu bertahan sehingga 3 hari sahaja...

Saya rindu masa ni... maintain jer... xkurus pun tapi ngam2 jer...

sekarang dah macam tong dram rasanya...

sangat sedih.... huhu..

Diet Atkin... akan ku cuba juga secepat yang mungkin demi mengambalikan body idaman...






Read more ...

Giveaway RM300 By Blog Pancing Elih


Peluang nak menang hadiah sama rata jer sebab guna pakcik random.org :)

Jom join! klik je banner kat atas tu yer...

Hadiah :

  • Tempat Pertama: 1 X RM100
  • Tempat Kedua: 1 X RM60
  • Tempat Ketiga: 1 X RM40
  • Hadiah Saguhati: 5 X RM20



Read more ...

Bersuka ria di Pantai Sepat


Lokasi : Pantai Sepat, Pekan, Pahang
Tarikh : 25/05/2014
Masa : 8.30am - 2.00pm

Mini Family's Day BIT Pekan

Alhamdulillah dah selamat menjayakannya... Peace!!!!
Tak ramai pun staff.. campur dengan beberapa orang luar yang berkenaan jerla...
Memang mini sahaja.
LOVE BIT PEKAN








Read more ...

Bride To Be : Ilham Kreatif

Dah petang baru sempat nak menaip entri...
Mata ni tahap gaban dah ngantuknya...
Pedih menahan... huhu...
Jom layan antara contoh DIY yang kreatif ni... untuk bakal2 pengantin boleyla... dan yang rajin nak deko DIY...

Unik kan... daripada membazir jer sarang telur bolehla guna pakai idea ni... cantik giler kot..

Saya memang minat bunga daisy ni... senang sangat rupanya nak buat nyer

nak buat jambangan bunga... untuk deko dalam bilik pengantin takpun pelamin.. jimat

yang ni guna riben satin takpun kain satin... buat bunga tangan rose

yang ni pulak pakai kertas jer...cantik jugak kan...

riben hiasan... boleh tiru

Read more ...

Sakit Tekak??Ini ubatnya



Ramuan khas untuk sakit tekak.

Dua biji lemon (dibersihkan dan dihiris)
Dua biji halia, sebesar ibu jari (bersihkan dan dihiris menjadi kepingan bulat)
1 cawan madu 

1. Dalam bekas (350ml – 400ml), campurkan hirisan lemon (tinggal 3-4 hirisan) dan halia.
2. Tuangkan madu ke dalam bekas itu dengan perlahan. Ini mungkin mengambil sedikit masa untuk membiarkan madu tenggelam ke bawah dan di sekitar limau dan halia hirisan. Pastikan setiap ruangan udara diisi dengan madu. Tinggalkan sedikit ruangan di atas untuk ditutup dengan beberapa hirisan lemon.
3. Tutup bekas itu dan masukkannya ke dalam peti sejuk. Ia akan keras dan menjadi seperti agar-agar. 
4. Campurkan 1 – 2 sudu teh ‘agar-agar’ madu itu cawan dan tuangkan air mendidih ke atasnya. 
5. Boleh disimpan di dalam peti sejuk untuk 1 hingga 2 bulan.

kredit : Facebook


Read more ...

Diet Atkin yang gagal

Assalamualaikum..
Morning...

Tajuk yang akan mendatangkan kemarahan pada Atkinersss.... hehehe
Saya yang menjadikan diet tu gagal sebenarnya..

Seminggu sepatutnya saya dah mulakan diet ni. Tapi yang betul2 menjadi hanyalah sehari.. Kuat betul dugaan kat ofis ni mahupun di rumah. Cuma saya masih mampu mengawal jumlah makanan yang diambil serta berpada-pada lah...Kira okeyla...



Inilah menu atkin saya masa hari pertama dan kedua...

Diet Atkin saya gagal sebabnya saya ambil gula da minum kafein.. hehe...

 nasi saya dah tinggal tapi ada karbohidrat lain yang saya ambil daripada roti dan biskut... hehehe...





Read more ...

Berjogging di Padang Polo, Pekan, Pahang



Peace!!! Saya yang dah gemuk


Terserlah gemuknya saya kat situ kan...huhu.. jadikan motivasi di untuk kuruskan badan pasni


saya dan Yah yang sangat kurus tetapi pemalu sangat.


saya dan Janah... otai ni...


baru abeh jogging ni... satu round jer... hihi.. okeyla tu janji buat jugak...


ada Perlawanan Polo masa jogging tu...

Entri bergambar jer ni... petang ni saya ambil gambar pemandangan di Padang Polo ni yer... Sebelah Padang Polo ni adalah Istana Pekan Bandar Diraja.
Petang2 memang ramai yang datang jogging kat sini.. Satu pusingan trek jogging tu lebih kurang 1.5 km jugaklah.. memang berpeluh kalo berlari2 anak... Saya pun tak larat nk berjogging sepanjang trek tu.. separuh jer pusing pastu jalan jerla...

Read more ...

Percubaan diet ATKIN

Ingat lagi tak pasal pos saya pasal Diet Atkin minggu lepas?

Hajat di hati untuk mencuba diet ni tetapi apakan daya... banyak sangat dugaan masa di rumah.. Namun, masih berusaha untuk menolak dan hanya merasa sikit2 jerla... 
Saya dah mula berdiet sejak Hari Ahad yang lepas bermaksud sudah hampir 4 hari :)
Takdelah diet mana pun cuma saya tinggalkan jumlah karbohidrat dalam sehari tu.
Malam pun saya cuma makan lauk pauk dan sayuran sahaja.

Ingat nk buat betul2 yang Atkin tu tapi agak payah nak tinggalkan segala kegemaran tu secara drastik.. biarlah saya tinggalkan slow2...
Harap2 ada hasilnya... Saya belum timbang lagi...
Nak tunggu seminggu..hehe

Dalam masa yang sama saya tak lupa menyapu losyen Mustajab superhot tu di samping pakai korset atau girdle...

Doakan saya cepat kurus yer sahabat... nak kawen... 
Read more ...

Bahagian 1 : Kurus dengan DIET ATKIN

sumber : google

Pengenalan

Atkins Diet ialah sejenis corak pemakanan yang diperkenalkan oleh Dr. Robert C. Atkins bagi membantu seseorang individu untuk mengurangkan berat badan melalui konsep pembakaran karbohidrat (carbohydrate) dan lemak di dalam badan.

Dengan mengurangkan dan mengehadkan makanan berkarbohidrat seperti nasi, mi, kentang dan gula, badan akan mula membakar lemak sebagai bahan api. Ini bererti berat badan anda akan mula menyusut.

Diet Atkin terbahagi kepada 4 peringkat utama yang perlu diikuti dengan penuh berdisiplin dan dedikasi jika anda ingin mencapai tubuh langsing impian anda. 4 peringkatnya ialah:

1. Induction (permulaan dan pengenalan) 2 minggu atau lebih, mengikut keadaan dan berat badan.
2. Ongoing Weight Loss (penyusutan berat berterusan)
3. Pre-maintenance
4. Lifetime Maintenance

Induction ialah peringkat terpenting sekali dalam Atkins Diet kerana ia adalah tapak permulaan kepada corak pemakanan yang berbeza daripada apa yang pernah anda lalui selama ini. Induction sebaik-baiknya dilakukan selama 2 minggu (paling kurang) dan boleh diteruskan selama 6 bulan sehingga 2 tahun, mengikut keadaan kesihatan dan berat badan anda. Yang pasti, lagi berat badan anda atau lagi susah untuk anda menghilangkan berat badan (atau kedua-duanya sekali), lagi lama anda patut berada pada tahap Induction.

Syarat-syarat Induction

1. Pastikan anda makan 3 kali sehari (saiz makanan biasa) atau 4-5 kali sehari (tapi portions kecil). Jangan sekali-kali malas makan sebab anda akan terasa sangat lapar nanti dan sukar nak kawal emosi dan nafsu makan. Makan malam biarlah sebelum jam 9.00pm.

2. Makan 20 gram karbohidrat sehari sahaja. Baca label pada produk di pasaraya. Sebaik-baiknya makan makanan dari pasar seperti ayam, daging, ikan sebab kandungan karbohidratnya 0 gram.

3. Makanan diproses di kilang selalu ditambah gula dan berkarbohidrat tinggi. Baca label tin, botol, kotak atau packet yang dibeli untuk tahu kandungan karbohidrat. Berhati-hati memilih sos dan kicap dalam botol.

4. Jangan makan apa-apa pun yang disenaraikan dalam senarai makanan yang diharamkan di atas. Walau sepinggan nasi pun boleh menaikkan glukosa dalam badan dan menyebabkan anda ketagihan nasi dan benda-benda manis. Bersabar dan berdisiplinlah kalau nak kuruskan badan.

5. Minum banyak air. Kalau sembelit, anda boleh mengambil psyllium husk / serat bercampur secawan air. Psyllium Husk / serat ada dijual dimana-mana farmasi dan kedai Cosway.

6. Makanan boleh digoreng, dipanggang, direbus, disalai asalkan tidak ditambah gula dan madu.

7. Rempah-ratus boleh digunakan asalkan asli, tak ditambah gula atau perasa tiruan.

8. Jangan sangka makanan tertentu itu berkarbohidrat rendah. Sebiji buah pear bersaiz sederhana ada 25 gram karbohidrat, sebiji telur ayam bersaiz besar cuma ada 0.6 gram karbohidrat! Check dulu!

9. Ambil supplement seperti spirullina dan vitamins untuk lebih menyihatkan badan lagi. Pastikan product tidak mengandungi gula atau artificial sweteener.

Kesimpulan : 
Diet Atkin berkesan untuk menurunkan berat badan dalam masa yang singkat :)
Namun, kenalah betul2 ikut panduan diet Atkin tu tau! Jangan cheat... Ramai yang sudah berjaya menurunkan berat badan berkilo2 dalam masa seminggu paling cepat.

Bahagian 2 nanti saya nak post pasal contoh2 resepi diet Atkin ni.
Oh yer.. dah banyak page dan blogger yang mengamalkan Diet Atkin ni tau. Google jer...

Katakan TIDAK pada karbohidrat!!!!
Read more ...

Tensionnya...Siapa yang sudi?

Argghhhh... tensionnya..
Berat naik lagi... malu nak cakap berapa kg da... Nak jumpa orang ramai pun macam kurang berkeyakinan dah... Nak amik gambar pun dah tak lalu...
Susahnya nak turunkan berat badan bila dah naik...

Exercise?? Macam kurang masa dan penyakit M tu ada...

Baru ni ada beli girdle avon..dah seminggu pakai...
Pastu beli pulak losyen mustajab ni... nak mempercepatkan proses pembakaran lemak.  Cuba jerla kan...
Dah macam2 cara dicuba untuk menslimkan semula badan tapi kebanyakannya kurang berkesan.. Sebab tak sungguh2 rasanya...

Treadmill ada tapi kat kampung.. jarang boleh berlari atas tu... 
Arini sepatutnya hari kedua Diet Atkin tapi kurang kental jiwa... masih mengambil karbohidrat daripada roti!
Semalam sehari tak makan nasi tapi order maggi goreng pulak.. hihi


Try sapu losyen ni pulak kot2 berkesan. Dah pilih yang paling panas ni..

Harga RM22

Dahla nak kawen.. berat pulak macam makin naik jer... sangat stress!!!

Siapa yang nak bagi produk slimming untuk testimoni, silalah contact saya supaya saya boleh mencuba :) Kesian kat saya....
Jangan segan dan malu yer...
Nak tepek gambar terkini pun malu sangat dah rasa... Gemuk sangat da...





Read more ...

Wedding Idea : Centre piece for table

Untuk hiasan di atas meja makan nanti, kenalah decorate kasi cantik skit.. selain makanan yang menyelerakan hiasan pun kenalah cantik kan...

Idea yang boleh digunapakai nanti untuk my wedding...






Simple but nice....

Counting the days...

3months to go.....

DIY jer.... puas hati sikit kan... On our big day...







Read more ...

EPHYRA UNTUK CANTIK SIHAT DAN BERTENAGA


EPHYRA UNTUK CANTIK SIHAT DAN BERTENAGA

Menjadi fenomena hangat masakini, kerana heboh diperkatakan akan keberkesanannya! Ramai pengguna yang dah cuba dan kagum dengan hasil yang menakjubkan. Pendek kata, memang jatuh cinta dengan EPHYRA, dan tak akan berpaling lagi!

Satu-satunya produk premium berkualiti tinggi khas untuk kecantikan kulit dan kesihatan dalaman, yang harus diminum oleh setiap orang, baik lelaki mahupun perempuan, yang bertindak dari dalaman, mencerahkan dan menyempurnakan kulit dari dalam, bukan saja untuk kulit muka, malah keseluruhan. EPHYRA sangat berkesan dalam mengembalikan keserian dan kelembutan kulit secara keseluruhan. 

EPHYRA, produk keluaran bumiputera buatan Malaysia yang berkualiti tinggi dan dijamin HALAL oleh Jakim dan diiktiraf selamat oleh KKM. Dengan ramuan berkualiti premium yang diadun bersama bahan semulajadi terbaik seperti kolagen ikan laut dalam, astaxanthin, acai beri, l-glutathione, gam akasia, serbuk tomato, bunga marigold dan acerolla cerry yang diimport dari seluruh dunia, dan dirumuskan di sini untuk menjaga tahap status selamat dan halal oleh badan JAKIM dan KKM di Malaysia, pastinya gabungan mantap yang memberikan 10 kali kuasa penyembuhan sel dalam badan, dan berupaya merangsang penjanaan sel-sel kulit baru, menyah toksin dalaman badan dan menyihatkan tubuh badan anda, serta memperbaiki tekstur kulit agar lebih halus, lembut dan muda!

RUMUSAN TERHEBAT, 100% BERKESAN!
Diperkaya dengan antioksidan yang sangat tinggi membantu melambatkan penuaan kulit. Ia membantu menyerlahkan kecantikan kulit, menyihatkan dalaman anda, memberi tenaga berpanjangan, serta berupaya memulihkan sel tisu.

RASA YANG TERSANGATLAH SEDAP!
Mendapat pujian dari ribuan pengguna, supplement paling sedap di pasaran!! Sekali minum, rasa nak minum berkali-kali! Berperisa Tutti Frutti bukan sahaja enak diminum tetapi penuh dengan pelbagai khasiat untuk cantik, sihat dan bertenaga dalam satu masa.



TANPA BAHAN TAMBAHAN
Disahkan HALAL oleh Jakim, dan SELAMAT oleh KKM. 100 % semulajadi dan selamat, tiada tambahan gula, bahan pengawet, pewarna atau perisa tiruan. Bebas hormon,steroid dan bahan kimia oleh SGS.

KEISTIMEWAAN DAN KELEBIHAN EPHYRA 
  1. Menjadikan kulit anjal, halus dan lebih cerah berseri
  2. 80% pencerahan ketara dalam masa hanya 1-2 hari
  3. Membantu memulihkan wajah yang bermasalah
  4. memulihkan kulit jerawat, berparut, kusam dan eczema
  5. Mengurangkan kedutan dan garis-garis halus
  6. Menjadikan rambut lebih sihat, lembut dan bersinar
  7. Melancarkan sistem pencernaan dalam badan
  8. Menguat dan mencantikkan kuku dan rambut
  9. Mengurangkan kadar kolesterol
  10. Meningkatkan tenaga dan daya ingatan
  11. Meningkatkan sistem imunisasi dalam badan
  12. Mengawal berat badan dan meningkatkan kadar metabolism
  13. Kempiskan perut buncit
  14. Melancarkan haid & hilangkan senggugut
  15. Melegakan kesakitan sendi dan arthritis
  16. Mengurangi radikal bebas dan toksin di dalam badan
  17. Sesuai untuk ibu hamil dan menyusui bayi
  18. Meningkatkan kuantiti susu ibu
  19. Menjadi lebih bertenaga sepanjang hari
  20. Memulihkan masalah tumit merekah, kurangkan selulit
  21. Meningkatkan kualiti tidur
  22. Meningkatkan kesuburan
  23. Membantu memulihkan masalah cyst

EPHYRA SESUAI UNTUK 
  • Lelaki dan wanita, kanak-kanak (4 tahun ke atas)
  • Ibu menyusu dan hamil (5 bulan ke atas)
  • Mereka yang pentingkan kecantikan & kesihatan luar dan dalam
  • Mereka yang mempunyai masalah-masalah berikut :
    1. Kulit berjerawat
    2. Kulit Berjeragat dan Berparut
    3. Eczema / Penyakit Kulit
    4. Gastrik / Masalah Usus
    5. Menurunkan Kolestrol
    6. Stress / Kemurungan / Ceria
    7. Sembelit / Cirit-Birit / Buasir
    8. Asthma / Lelah / Penat / Semput
    9. Gout / Arthritis Sendi
    10. Menopause
    11. Ketidakseimbangan Hormon
    12. Alergi Makanan Laut
    13. Resdung
    14. Penyakit Gusi / Demam
    15. Masalah Tidur / Kelesuan
    16. Jangkitan Pundi Kencing
    17. Masalah Buah Pinggang
    18. Kanser / PertumbuhanTumor
    19. Sakit Sendi & Sengal Badan
    20. Jantung / Saluran Darah
    21. Migraine / Sakit Kepala
    22. Strok / Parkinson
    23. Penyakit Alzheimer (Nyanyuk)
    24. Masalah Senggugut / PMS
    25. Jangkitan Virus / Bakteria
    26. Darah Tinggi
    27. Masalah Saraf
    28. Kencing Manis
    29. Thyroid

ANTARA RIBUAN TESTIMONI EPHYRA

Cantik
  1. Masalah jerawat - klik SINI dan SINI
  2. Masalah jeragat - klik SINI
  3. Eyebag pudar - klik SINI
  4. Parut chicken pox hilang - klik SINI
  5. Kulit lebih bersih daripada parut jerawat - klik SINI
Sihat
  1. Legakan sakit sendi dan suami berhenti merokok - klik SINI
  2. Masalah Eczema - klik SINI
  3. Berjaya kuruskan badan dan lancarkan haid serta tiada senggugut - klik SINI
  4. Berjaya mengandung setelah bertahun menanti - klik SINI dan SINI
  5. Masalah resdung - klik SINI

Bertenaga
  1. Kekal aktif sehingga ke malam - klik SINI
  2. Rasa lebih bertenaga dan bersemangat - klik SINI
  3. Badan lebih sihat dan segar - klik SINI
  4. Sentiasa bertenaga - klik SINI
  5. Tidak mudah letih / tidur lena / tidak mudah mengantuk di siang hari / kempiskan perut buncit / melancarkan sistem pelawasan - klik SINI

PROMOSI EPHYRA MEGASALE 


HARGA PREMIUM PACK (30 SACHETS) 
RM 180 ( Semenanjung ) / RM 190 ( Sabah & Sarawak )

Call / whatsapp HOTLINE : 019 3999 238 / 03 41417889




Badan sihat cantik rupawan,
Kekal aktif tanpa kelesuan, 
Kempiskan perut meningkatkan kesuburan,
Penangan Ephyra PASTI tertawan. .

Giveaway Ephyra Untuk Cantik Sihat Dan Bertenaga ini dianjurkan oleh mialiana.com dan ditaja sepenuhnya oleh OceanLife2u.com dengan hadiah berupa wang tunai dan produk Ephyra bernilai RM 10,020.00 untuk dimenangi. Sila klik SINI untuk join.
Read more ...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...