Duit ooo duit

Kali ni nak citer pasal hidup pas kawin pulak...
Untuk pengetahuan, saya kerja kat Pekan.. incik hubby pulak kerja kat Chini.. Jarak tempat ni kalau naik kereta tu 45min la.. Hari2 saya akan isi minyak RM20 untuk berulang alik...
Padahal saya ada rumah sewa kat Pekan tu cuma bila dah kawin ni taknak PJJ la... lagipun bila balik kerja ker terasa nak cepat2 g kat incik hubby tu.. dah halal orang kata.. nak berkepitla kan..
Kenapa saya yang berulang alik??
Sebabnya kereta incik hubby belum siap lagi. lagipun dia kena kerja lagi awal..
Kalau ikutkan soal duit memangla macam membazir jer hari2 nak berulang kn.. tapi apakan daya...jiwa meronta..haha
Jiwa meronta nak balik rumah kami jugak.. lagipun rumah kami sedang dalam proses pembaikan... nak mencantikkan rumah...hari2 mesti ada something yang buat...
Rumah kami konon..hehe.. padahalnya rumah staff felda... rumah yang usang.. dah buruk... banyak anai2.. kami redha.. kami bersyukur.. ada jugak tempat tinggal sendiri...
Rumah parent kami dekat jer...Chini Timur.. dalam 10min dari rumah kami tu..
Alhamdulillah.. senang sikit kan nak balik kampung...

Buat masa sekarang agak parak duit mengalir... hari2 berulang... makan minum lagi... rumah tu belum sesuai untuk masak2 lagi.. kami sedang menyempurnakan supaya nanti boleh masak2... sikit lagi tu...

Duit oh duit... ada saper2 tak nak bagitau cara dapatkan duit tepi??


4 comments:

  1. hihi klo dh berdua mcm tu lh.xpe slow2..nt cri side icome ye..klo nk jd ejen perfume, blh la contact sy hihihi

    ReplyDelete
  2. takpe.. mula-mula kawen memang camtu.. :)
    kalau komited untuk dapatkan duit sampingan, boleh cuba shaklee.. yang penting kena usaha.. :)

    ReplyDelete
  3. Takpe Lin, bersusah2 dahulu bersenang2 kemudian..
    Duit mengalir laju especially lepas kawen ni kan..
    Apapun tahniah dan selamat pengantin baru ye :D

    ReplyDelete
  4. salam..lin boleh buat perniagaan shaklee online je..boleh buat tambah pendapatan...klu minat akak boleh tolong.
    kekalsihatdenganvitamin.blogspot.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...