Muzium Sultan Abu Bakar, Pekan yang cantik

Biasanya Hari Jumaat, kitorang akan keluar time rehat. Kan rehat lama.
Dari kul 12.30 - 2.30pm kan...2 jam tu mcam2 boleh dibuat.
Memang seronok bila tiba hari Jumaat. Kalau bukan minggu on call mesti tak sabar tunggu balik kerja sebab nak balik kampung!

Ada sekali tu dah tak tahu nak pergi mana. So, cadangnya nak g melawat muzium kat bandar Pekan tu. Lepas renovate tu tak pernah lansung jejak kaki kat situ. Teringin jugak nak tengok dalam macam mana kan.
Kata orang dah cantik dalamnya. Tengok dari luar pun dah nampak menarik. Tapi sayangnya.... tak lepas jugak nak melawat sebabnya tutup!!! Layanjerla gambar yang ada ni yer.

Kami yang selok nak melawat tetapi hampa. Cuma bergambar di pintu gerbang. Mujur masa tu ada pakcik guard yang tolong amikkan gambar,

Inilah jadual waktu boleh melawat.

Pandangan dari hadapan muzium. Cantik kan. Ada kolam kat depan. tapi cetek jerla...

posing! Malunyer... gemuk dah saya....

tolong...nk kurus semula...

1 comment:

  1. Pernah duk pekan, tapi x pernah gi sini..
    melawat blog kawan ..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...