Bulan Puasa Pandai Buat Kuih

Rezeki melimpah ruah untuk orang yang berbakat dan rajin buat kuih di bulan puasa ni. Jual kat bazar. Setiap tahun saya akan tolong ma buat kuih. Dari kecik lagi masa darjah2... sampailah skrg umur saya dah menjangkau 29 thn... hurmmm...
Untung mak saya dapat anak yang rajin macam saya kan.. hehe.. angkat bakul di bulan puasa. kah kah

Ma start buah kuih tahun ni masa Ramadhan yang ketiga. Ada 6 jenis semuanya. Hai2 tolong ma buat kuih, sy pun jaid reti la... cumanya kalau dok sendiri tu konpem saya dah buat... Dah kawen nanti saya rajinla buat untuk keluarga saya...huhu berangan tuh..
Antaranya kuih yang ma buat :


Kuih cekmek molek :)



kuih cucur badak


kuih ketayap



kuih lopeh



tempat ma letak kuih. Besan ma yang menjual.

Selamat berpuasa kepada semua umat Islam...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...