Durian Crepe Fenomena Terkini

Selamat petang...

Petang2 gni kalau tak tahu nak makan apa, mungkin korang leh try resepi durian crepe ni. Dengar2 kata memang syok giler! saperla yang menciptanya kan... hebat betul penangan durian crepe tu.

Akceli saya ni tak makan durian tapi tempoyak makan! saja nk usha resepi buat crepe ni guane.

Info kat blog penbiru.com

sumber : google



CREPE:

Bahan-bahan :
250 gm tepung gandum
3 biji telur
500ml santan (lebih mudah gunakan Santan kotak 400ml campur air 100ml)
1/2 sudu teh garam
1 sudu teh pewarna (ikut suka korang..kalau guna kuning takkan jadi merah pulak kan??)

Cara-cara;
Campurkan semua bahan dan blender kemudian tapis.
Panaskan pan atau kuali yang leper dengan api yang kecil..ratakan sedikit minyak.
Tuangkan 1 senduk adunan dan ratakan hingga menjadi crepe 
Tak perlu dibalikkan dan biar permukaan atas kering..angkat dan biarkan sejuk
******

DURIAN FILLING

Bahan-bahan :
1 cawan Non Dairy Whipping Cream (pukul hingga kental)
Isi durian secukupnya (ambik isi aje..bijinya korang boleh semai hahah)

Cara-cara ;
Bentangkan 1 keping crepe
Letakkan Whipping Cream di tengah-tengahnya
Letakkan isi durian
Tutupkan semula dengan Whipping Cream
Lipat crepe dan simpan dalam peti sejuk

5 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...