Revie filem Gerimis Mengundang

Semalam berkesempatan tengok filem Gerimis Mengundang. Asalnya nak tengok cerita kau ada aku ada tu yang Yana dgn Shaheizy Sam berlakon tapi xde plak kat panggung tu. Tengok jerla apa yang ada. Kebetulan cerita tu baru release semalam. So, tengok jerla...

Kisah cinta lakonan Kamal Adli sebagai Zamani dan Olivia sebagai Mikha. Gabungan pelakon Malaysia dan Indonesia. Hurmmm.. kisah cinta yang agak tragis sebab tak kesampaian. Zamani terlibat dalam kemalangan helikopter. Kesian Mikha tak sempat nak jumpa Zamani bagitahu hal sebenarnya.

Zamani ni pilot kat Sabah Air. Mikha pulak datang ke Sabah sebab urusan bapa dia tapi hubungan mereka ni jadi lebih rapat selepas Mikha kehilangan bapa dia yang eksiden kat Sabah masa tu.

Cerita ni agak mendatar dan sangat sempoila. Ringan... Layan ajerla.. Nak tengok Phiranna tapinya dah setengah jam main. Nak tak nak tengok ajerla....

Rating nak bagi 3/5 hehe...

Jom tengok trailer filem ni





2 comments:

  1. smlm try usha2 kt mall tp tak tergerak nak gi tgk.huhuhu~

    ReplyDelete
  2. Cerita sedih la ni ye?

    Lin mengalir air mata tak? :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...