Ubat batuk jenis apa yang OK?

Assalamualaikum...
Pagi ahad ni...apa plan? kan cuti...
Saya rilex2 jer kat umah. 3hari lepas demam tapinya demam time nak malam jerla. Siang tu masih aktif dengan pelbagai program. 
Sekarang ni pulak, gejala batuk sedang dialami oleh saya. Sungguh tak tahanla...Tak boleh tido malam. Terjaga jer sebab terbatuk-batuk! Padahal dah minum ubat batuk,dah isi vicks kat tempat yang sepatutnya... Dah 3 malam ni tak dapat tidur yang lena. Minum jer ubat batuk tu tak samapi setengah jam dah mengantuk...
inilah dia ubat batuk yang membuatkan saya cepat sangat mengantuknya! Korang ada tak cadangan ubat batuk yang ok2 ni. Breacol? kelapa laut afrika...hurmmm...lagi?

3 comments:

  1. x sure la lyn..klau x baik jgk, baik gi klinik..syu dah lme batuk..mls nak gi klinik..mkn ubat btuk pon x baik2..nmpaknye kna g klinik la jgk..

    ReplyDelete
  2. salam,, kalau bab ubat batuk, stakat ni memang takde lagi ubat batuk lain yang muja rasa best sangat selain HERCOFF,, try la,, dari kecik muja guna,,, herba,, :D

    http://mujadafewa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Lin,
    hjg tahun lepas.. kakyong batuk hampir 2 bulan.. kokeh kokeh, sampai suami ingat dah kena batuk kering pulak..

    makan ubat batuk 2-3 jenis.. tak baik2 jugak.. lastly minum je byk2 air masak.. kurangkan makanan berminyak.. stop minum ais/minuman sejuk.. amik masa juga nak baik.. tp x per sakit ni utk menebus dosa2 kecil..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...