Jalan jalan ke Taman Teruntum Kuantan


Masa saya kecik2 dulu ma n aboh memang rajin sangat bawak kami adik beradik ke Taman Teruntum ni. Kalo orang Kuantan tahula tempat apa ni. Sebenarnya tempat ni umpama mini zoo. Okeyla kalau setakat taknak bazirkan duit bayar tiket mahal2 kan. Masuk situ free jer.
Sekarang giliran saya pulak bawak adik2 dan anak sedara datang sini. Budak kecik memang suka sangat tengok pelbagai binatang. Dulu Taman Teruntum ni dah tutup, baru bukak semula jer. Dinaik taraf..okeyla..adalah jugak tempat nk lepaak2 bawak bebudak ni. Kitorang g Taman Teruntum ni awal sangat lagi. Masa tu pekerja2 tengah nak bersihkan kawasan. Masa tu jugak sibuk dengan jentera ("ocha" kata Nisa...) sedang buat mende ntah. Korek2 tanah. Pasni mesti lagi best tempat ni. Gambar tak banyak sangat sebabnya sibuk ngejor si kecik tu.

Nisa (anak sedara kesayangan) yang riang ria nak g tengok beruang katanya!

       masa ni tengor rabbit..

       ayam belanda kalo tak silap

      entahla nama apa. Yang pastinya ayam ni cantik!

       nisa yang sukakan tengok binatang2. Adik saya pian sibuk laya dia

       ma n aboh dating kat bawah! haha..kami jalan2

8 comments:

  1. Taman Teruntum tak pernah pegi.. tapi kalau kompleks Teruntum mmg muda2 dulu rajin melepak kat sana. Semuanya tinggal nostalgia.. rindu pulak masakan2 Kuantan.. semuanya sedap2 especially kat TC.

    ReplyDelete
  2. Askm. xpernah lagi pergi taman ni, komplek teruntum tu pernah la, dah lama komplek teruntum ni ada.
    taman ni mcm luas ?

    ReplyDelete
  3. eh, taktaupon ada taman teruntum ni..akak duk kuantan tahun 2007-2008..

    ReplyDelete
  4. baru ni balik kuantan kak fieda balik sana ada gak bwk anak2 gi sini...kesian tgk ayam belanda tu dah tua sgt kan..

    ReplyDelete
  5. @Miss Mirror a.k.a Sam sy panggil taman teruntum..nnt sy check balik apakah nama sebenarnya yer..pelik jugak erk..tetiba dapat nama tu

    ReplyDelete
  6. @Denaihati komplek teruntum mmg ada. antr yg terawal kt kuantan..taman teruntum pun yg terawal jugak kot..diorg mls nk fikir nama dah..takdelah luas sgt..luas zoo melaka 5x besonya..hehe

    ReplyDelete
  7. @fieda akak dok mana? xtau pun ayam belanda tu tua..

    ReplyDelete
  8. sy ni nama je org pahang, tp boleh kira berapa kali je ke kuantan tu. Kali terakhir pergi kenduri rumah sedara. Tak sempat nak jln2 kat sana pun :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...