Finalist Mentor 5 dan juaranya ialah...

Tengah layan mentor skang..Fuh! Memang hebat2 semua finalist kali ni. Meremang bulu roma dengar diorang seme nyanyi! Masing2 ada kekuatan sendiri...vokal semua memang mantap! Chewah...pandai jer saya ni kan...Jom kenal2 jap dengan finalist malam ni...


Salma
Markah Juri awam : 16
Jumlah keseluruhan : 85
Shiha
Markah Juri awam : 17
Jumlah keseluruhan : 63
Iqa
Markah Juri awam : 20
Jumlah keseluruhan : 56

PROFAIL FINALIST
Sumber : tv3.com.my

SALMA

Mentor : Erra Fazira 
Nama Penuh : Salmah Binti A. Asis
Umur : 21
Asal: Tawau, Sabah dan anak kelapan dari 9 adik-beradik.

Kenapa Mentor?
Semestinya Salma menyertai Mentor kerana minat dalam bidang nyanyian.

Harapan:
Saya akan mengambil peluang ini untuk berusaha bersungguh-sungguh dan buktikan bahawa saya bakal menjadi Juara Mentor. Terima kasih kepada Mentor saya, Erra Fazira kerana memberi saya peluang menjadi Protégénya"


SHIHA

Mentor : Datuk Sharifah Aini
Nama Penuh : Nurshiha Binti Mohd Zikir
Umur : 24


Shiha, di lahirkan dan dibesarkan di Pulau Pinang sering bermain boling atau pergi karaoke di waktu lapang. Shiha mula menyanyi secara serius setelah berhijrah ke Kuala Lumpur kira-kira 6 tahun lalu.
v “Saya mahu menimba ilmu dan pengalaman dari Mentor saya, Datuk Sharifah Aini agar boleh melangkah ke tahap yang lebih tinggi. Saya akan menggunakan platform sebaik mungkin supaya saya boleh memenangi pertandingan ini!” 



IQA

Mentor : Edry Abd Halim
Nama Penuh : Nursyafiqah Nasratullah Bt Mohd Nor
Umur : 25


Dilahirkan di Johor Bahru dan dibesarkan di Kuala Lumpur. Mempunyai kelulusan dalam Pengurusan Pentadbiran. Suka bermain gitar dan bass and juga meminati bidang lakonan. Pernah mengadakan beberapa persembahan gig.


Ingin maju setapak kehadapan dan menjadi yang terbaik, berbekalkan tunjuk ajar, dan didikan Mentor saya, Edry dan sudah pasti bergelar Juara Mentor musim ini

JUARA MENTOR 5
v
v
v
SALMA & ERRA FAZIRA

Hadiah yang dibawa pulang pemenang...

Juara : RM100,000 (mentor dan protege)dan sebuah kereta Chevrolet Cruz untuk protege. 
Naib juara : RM30,000 (mentor dan protege) dan sebuah Vespa LX150.
Ketiga : RM10, 000 (mentor dan protege)

3 comments:

  1. lumayan seh hadiah juaranya....
    anyway, nadia tak tengok pn... sbb tidur awal utk bangun sahur...

    ReplyDelete
  2. aha..hani pun tgk mlm tadi...tp arini tensen sikit tak dpt masuk blog...tp esok2 ok la...kes bandwidth limit ... hehe

    suara salma mmg mantop

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...