Rentetan kisah mandi bunga...

Mandi bunga? Isu yang sedang bermain di fikiran saya skang sbb ada pihak yang suruh sy mandi bunga! katanya supaya buang mende2 yang tak baik...
ermm...saya senyum jer..tak kata apa2...
Tak percaya sangat pun mende camni. Dah ketentuan qada' dan qadar kan segalanya.
Saya ada jugak seorang kawan ni. Dia ada mandi bunga bulan lepas. Katanya nk buang mende tak elok tu ar. Untuk pengetahuan, kawan saya ni dah 2x putus tunang! Asyik tak jadi kawin jer. sebab tu ar ada saper ntah yang suruh dia mandi bunga tu. Kita niat untuk kebaikan dan bukan untuk kepercayaan takpe kan?


Niat mandi bunga nak mewangikan badan...hehe..lagipun mandi bunga ni boleh mmebuatkan kulit kita halus..buat kita nampak cantik dan segar!


~google~



12 comments:

  1. nak mandi bunga jugak lah..sebenarya bunga tu bagi aura positif...macam aura seri tu,nak tenangkan fikiran n serikan wajah kan..

    ReplyDelete
  2. yeah..sesetengah orang cakap boleh naikkan seri..

    niat kena betul la~ :)

    ♥ animasi terbaru Les' Copaque ♥

    ReplyDelete
  3. mandi bunga ni memberikan kita "seri" sbb bunga kan ada seri dia....actually mandi bunga ni bagus n xde kena mengena pun dgn buang sial or benda2 tak elok..

    wa pun ada gak buat mandi bunga...

    ReplyDelete
  4. teringin pula nak mandi bunga kat spa...hehehe


    New Entry: FAMOUS AMOS | HAND MADE COOKIES

    ReplyDelete
  5. betul..betul..nak mandi bunga boleh, tapi hny untuk bg segar dan wangi..bukan sebab boleh buang menda2 yang tak elok..

    dah klik hb..

    Blogshop kami :Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Meh klik sini

    Jom skodeng :Belog Kami : Notre Belle Histoire

    ReplyDelete
  6. sy ingtkn mndi bunga utk kasi wnagi je.hehe http://www.geekintherainbow.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. jgn caya mandi mandi bunga ni, kalau mandi susu buang daki takpe hehehe

    ReplyDelete
  8. lyn kalo nak mandi apa pun mandi lah.. kakyong pun lepas kahwin selalu jugak mandi bunga.. utk freshkan badan.. sebab mertua buat guna bunga2 yg wangi... ;) nak pergi spa kan manjang suami ku tak kasi... :)


    kalo nak bagi wangi badan, mandi limau pun elok.. tp masa kakyong belajar silat gayong dulu, kena mandi limau... huhuuu

    ReplyDelete
  9. sebenarnya mandi bunga ni ats satu adat atau kepercayaan sesuatu agama, tapi yang pasti mandi bunga hanya utk menaikan seri dan meyegarkan wajah. gunakan secara positif maka aura positif juga akan terserlah.tq

    ReplyDelete
  10. yang sebenarnya mandi bunga ni mungkin satu adat atau kepercayaan sesuatu bangsa, namun kta harus la tahu menilai kerana mandi bunga ni adalah utk menyerikan wajah dn memeberi aura yang baik. jadi dgn sifat positifnya baik mandi bunga utk mdptkan aura yg baik.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...