Jentera penghancur ladang!

Inilah kehidupan bagi setiap peneroka Felda...Mesti pada satu masa ladang peneroka akan ditebang ataupun orang panggil Tanam Semula..Kenala tebang semer2 pokok kelapa sawit tu..sebab dah tua..ganti yang baru plak! Seingat saya last pegi ikut aboh masuk ladang masa sek.rendah!sekarang saya dah 26 tahun! bayangkanla...dah lama xg ladang..sampai xtau dah yang mana satu ladang aboh!Bila pokok dah tebang, maka peneroka xde kejerla..hanya mengharapkan elaun sara hidup...tp bagi orang yang macam aboh saya tu, bukan leh duk diam..ada jer kejernya..skang ni sibuk ngan lembu dan buat umah orang...Jom layan gambar2 yang dicaptured oleh adik saya kat ladang aboh amsa hari menghancurkan pokok2 kelapa sawit tu...

Inilah ladang aboh tu

hihi..org tu smpt lg posing

jentera penghancur!





sekian sahaja proses penghancuran di ladang aboh...
Suker jugak bila pokok tebang ni...aboh tak perlulah nk buat kejer berat2 lagi..byklah sikit masa rehat berbanding dulu..

Inilah my dad yang xde rambut kt depan..hehe..aboh saya ni kuat sgt kejer!

Kaklong sayang Aboh!



1 comment:

  1. aikk..lyn dak upm erk lyn..konvo baru2 ni ke?....feez pon dak upm gak..hehehe..baru knvo bulan lepas :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...