Jawapan Teka-teki

Salam


Nampaknya tak perlulah saya nk gtau apakah jawapan bagi teka teki yang saya tanya sebelum ni erk..Nurezzat telah berjaya amenjawab keseluruhannya  dengan betul..Mesti ezzat ni dah penah teka orang len..masa saya tgk soklan pun saya xtau nk fikir da...hahahaTQ pd nurezzat sbb berjaya memecahkan jawapannya.Sorila..saya xde adiah nk bagi..maybe len kali saya buat GA teka teki pulak ker...
Jom saksikan apakah jawapannya...




1. Dalam banyak-banyak air,air apa yang paling berani?
Jawapan : air terjun

2. Dalam satu pertunjukkan , seorang ahli silap mata telah memijak kaca dengan tapak kakinya tetapi dia tidak mengalami sebarang luka.Lalu dia memijak paku yg bertaburan dan tidak juga luka juga. Apabila selesai persembahan, dia jalan terhencut-hencut. Mengapa dia berjalan terhencut-hencut? 
Jawapanna sebab dia terpijak tahi ayam

3. Dalam banyak-banyak binatang, binatang apa yang bertelur dan beranak ?
Jawapannya siput babi ar


4. Kalau anda pandai cuba teka, banyak-banyak sungai, sungai apa yang paling berat?
Jawapannya sungai Berat kat sebelah kanan Teluk Intan..ala tepi sikit Paris

5. Antara kereta dengan motorsikal, mana lebih tua?
Jawapannya motosikal sebab ada tongkat

6. Dalam banyak- banyak pokok,pokok apa yg baik hati?
Jawapannya pokok pisang sbb keluarkan jantung

7. Huruf jawi apa yang ada angin ?
Jawapannya huruf ta n ya sebab kena isi angin! .

8. Kasut apa yang paling keras?
Jawapannya kasut bata .

9. Sebuah bas telah berhenti secara mendadak kerana hampir terlanggar seekor katak. Apakah yang akan berhenti dahulu selepas pemandu itu berhenti?
Jawapannya  spedometer!

10. Antara huruf A hingga Z,banyak-banyak huruf tu..mana huruf yang boleh kahwin ...ahhh sape dapat jawab????
Jawapannya  mestilah huruf i & u 


Len kali nk cari soklan yg uji minda lak ala-ala soklan MTEST aritu..hehehe..ok x?

1 comment:

  1. wakakaka..
    memang pon..
    kat sekolah kalau ezzat boring ni lah keje ezzat...
    ngee~ mangsa opkos lah kekawan..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...