Grapefruit atau limau gedang?

Saper xpernah tau grape fruit tu aper?hehe...sayerla...xkenal pun..
tetapi, satu hari tu, my consultant kasi menu diet...grapefruit diet namanya...katanya plan diet ni dangerous sikit..xley terkurang n xley terlebih! takut x?tp kalo ikut betul2, mmg berkesan tau!
So, saya pun pegila cari buah ni kat Giant! coz cheryl cakap kat Giant ada..
Rupanya macam buah limau tp isi dalam kaler merah! rasa masam...agak besar saiznya...saya cari dlm kamu apa maksud grapefruit ni..rupanya limau gedang dlm malay language!
Pastu sy google info psl  limau gedang ni..mmmm...betullah..mmg untuk diet!Terdapat kajian yang mendapati bahawa buah limau gedang mempunyai asid sitrik yang dapat menghambat kehadiran kalori dalam makanan. Seterusnya dapat mengurangkan pengambilan kalori dalam diet seharian.

So,pasni saya kena beli grapefruit tuk stok buh diet kt dlm peti! buah ni mahal jugak tau..Aritu beli kt Giant rm1.39 sebijik! dalam seminggu menu kena makan 6 biji! hehe..pokaila....

5 comments:

  1. xpe...blnje sket nk diet..

    berbaloi kot klu berkesan..

    ReplyDelete
  2. dni jarang dpat makan grapefruit sebab susah jumpa kat sini huu

    ReplyDelete
  3. thnx 4 diz info dear...

    sis pun baru tau pasal limau gedang ni main pranan utk diet..sblum ni dgr ada dlm syampu jer ;p

    ReplyDelete
  4. Bsk nk p giant try cari..hehe

    ReplyDelete
  5. me ingatkan u nak citer psl grape ie anggur..
    tak tau pun kewujudan grapefruit...nampak jer grape terus pikir anggur ajer heheh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...