Rina Salleh Juara Gadis Melayu Musim ke-3

Malam tadi lepas tgk macam-macam aznil, tertengok plak info ada gadis melayu! so..tengokla...Rupa2nya dah final..saya xpernah mengikuti rncgn ni pun...Tadi layan sampai habis sbb nak tau gak saperla pulak yg bakal juaran...Hadiah2nya sangat menarik!
Ada 9orang finalist...cun2 semer...sopan santun belaka...berketerampilan...mesti para juri pening nak judge saper juara!


sumber-TV9
Inilah finalist2nya...cantik2 jerkan...

Apapun tahniah diucapkan pada juara Rina Salleh..yang lain2 tu pun semuanya berbakat besar tau! Hadiah-hadiah yang dibawa pulang oleh Rina selaku Juara Ikon Gadis Melayu 3, Wang tunai RM30,000, Set Mutiara Rafflesia bernilai RM120,000, Barangan Singer bernilai RM10,000, Trofi Sirih Junjung Gadis Melayu sumbangan ZRA Glocal, Jambangan bunga sumbangan Creative Creative Gifts dan kesemuanya berjumlah RM160,000…

Meh kenal sikit ngan juara...

Semoga RINA menjadi ikon pada semua gadis Melayu kita ni yer..sukses selalu...


  • Nama Penuh : Norazrina bt. Mohd Salleh

  • Nama Panggilan : Rina

  • Tarikh Lahir : 20 April 1985

  • Asal : Subang Jaya, Selangor

  • Adik-beradik : Anak ke-2 dari 3 beradik

  • Status : Usahawan

  • Warna kegemaran : Putih

  • Ciri-ciri peribadi : Berani, tidak mudah putus asa, dan tabah

  • Hobi :Membaca, melayari internet, dan menulis

  • Cita-cita :Usahawan berjaya

  • Bakat :Menulis dan berniaga

  • Apakah motto hidup anda?
    Sekali buat, teruskan hingga berjaya.

  • Siapakah idola anda?
    Tun Dr. Mahathir Mohamad. Beliau seorang yang berpandangan jauh, berwawasan, mempunyai karisma tersendiri yang mampu mempengaruhi orang lain serta mempunyai semangat juang yang tinggi.

  • Ciri-ciri seorang Gadis Melayu mengikut pendapat anda?
    Seorang yang mengekalkan adat dan adab sebagai seorang Gadis Melayu namun terus mempelajari dan melengkapkan diri dengan keperluan semasa agar mampu menghadapi dunia yang semakin mencabar.

    Kalau nak tahu lagi pasal finalist lain2 tu, bolehla melayarai TV9...









  • 3 comments:

    1. salam Lynn,
      akak pun tidak mengikuti rancangan ini, tak tau apa ciri2 yang dicari sebenarnya

      ReplyDelete
    2. xpenah tgk gak rancangan kali ni..
      sblm2 ni pn tgk final je
      tp smlm xsempat tgk sbb kuar jejalan..huhu

      ReplyDelete

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...