Kemalangan Ngeri 10.10.10

Saja nk share ngan korang video ni yang diambil masa blogwalking tadi dari beberapa belog..video sama jer...credit to ikhwan Ismail yang upload video ni ke facebooknya...
Satu kemalangan ngeri membabitkan 2 buah bas, 1 van dan 3 kereta di Lebuhraya Utara Selatan, PLUS arah selatan berhampiran Pedas-Linggi menyebabkan 11 orang maut di dalam kemalangan tersebut. Kejadian ini berlaku pada tarikh yang semua orang berminat untuk mengadakan majlis keraian iaitu 10-10-10. Akibat dari kemalangan tersebut, ia telah menyebabkan kesesakan lalulintas di lebuhraya tersebut dan dijangka akan berterusan sehingga kemalangan tersebut berjaya dialihkan.
Dikhabarkan salah sebuah bas tersebut terbalik pada kemalangan tersebut dan menghempap beberapa buah kereta yang menghampiri sempadan Negeri Sembilan dan Melaka.

Credit to nurizan

Harakahdaily 


MELAKA, 10 Okt: Lebih 10 dipercayai mati dalam kemalangan maut apabila sebuah bas ekspres dari Melaka menuju Kuala Lumpur terbabas lalu melayang ke jalan bertentangan di Simpang Empat Alor Gajah kira-kija jam 7 sekejap tadi.

Bas yang dipercayai sarat dengan penumbang itu bergeser dengan sebuah kereta lalu melayang ke laluan sebelah dan menghempap kereta yang sedang menuju ke Melaka dari Seremban menyebabkan bas itu terbalik dengan tayar ke atas.

Menurut Roslan Abdul Hamid, Pengarang Berita Harakah yang hanya lewat beberapa saat sahaja untuk terlibat dalam kemalangan itu, mayat-mayat bergelipangan di atas jalan raya itu.

"Ia berlaku kira-kira jam 6.50 petang apabila bas ekspress Delima dari Melaka ke Kuala Lumpur bergeser dengan sebuah kereta lalu melayang ke jalan sebelah menghempap kereta dari laluan bertentangan itu," cerita Roslan kepada Harakahdaily dari tempat kejadian.

Turut terlibat dalam kemalangan maut itu adalah sebuah bas sekolah dan beberapa buah kereta. 

"Salah sebuah dari kereta itu terbakar manakala sebuah lagi terperosok di bawah bas ekspres itu," beritahu Roslan yang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke rumahnya di Melaka.

Akibat dari kemalangan ini, Lebuhraya Utara Selatan itu jam teruk dari Seremban ke Melaka.

"Orang ramai sedang berusaha mengeluarkan mayat di samping membantu yang cedera," beritahu Roslan.

Keadaan mayat pula, katanya, amat menyedihkan.

"Ada yang putus tangan, ada yang pecah kepala dan hancur badannya,"beritahu Roslan lagi yang masih terperangkap di tempat kejadian bersama keluarganya.


1 comment:

  1. ngerinya. Semoga semua rohnya dicucuri rahmat. AMin

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...