Derma Organ??

Pagi tadi tgk MHI...tajuk pasal derma organ...mmg best layan MHI sbb isunya agak update..lagipun si wardina tu comeyla bertudung!suker tgk...erm...tadi diorg jemput seorang tetamu, adik fikri yang pakai jantung yang didermakan oleh org lain sejak 5 tahun yg lalu...ahamdulillah..kehidupannya bertambah baik skang..sebelum tu adik fikri ni pakai jantung mekanikal..tp tau jerla..kalo mekanikal ni byk komplikasinya...alhamdulillah ada insan yang sanggup untuk berikrar mendermakan organnya kepada org sakit...
Pastu MHI ada jugak siarkan siaran setahun yg lepas 12 oktober 2009 di mana Winnie yg juga mengalami sakit jantung...namun,telah meninggal dunia kerana tiada yang mendermakan organ kepadanya...Winnie hanya  sempat bertahan selama 26 bulan sahaja menggunakan jantung mekanikal...


"Ya Allah ya tuhanku..sesungguhnya aku berharap agar Engkau sentiasa mengurniakan kesihatan yang baik kepadaku dan keluargaku...serta muslimin dan muslimat...."


Sgt terharu tgk ibu fikri yang sangat gembira kini anaknya sihat...Bayangkanlah...sejak fikri berumur 7 bulan lagi dia menjaganya kat IJN sehinggalah fikri berumur 15 tahun! Then, 9 kali operation yg melibatkan jantung telah fikri lalui!sungguh tabah mereka itu...
Saja nk share pasal ni...lum wat ikrar lagi ni nak derma organ...


3 comments:

  1. erghhh akak pun lum ikrar .. serunn lah .. entahlah x leh nak pikir ..

    ReplyDelete
  2. salam kak,,
    saya kakak fikri,,
    terima kasih sudi buat entry pasal adik dan mak sy,,
    =)

    ReplyDelete
  3. salam kepada adik lina azlina..

    terima kasih kerana prihatin dengan topik2 semasa dan juga situasi adik fikri.. auntie terpegun membaca tulisan adik yang prihatin ini..

    apapun, auntie berdoa semuga adik dan keluarga diberi kesihatan yang terbaik oleh Allah SWT.. ameen..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...