Sepetang di Tanjung Agas

Salam..


selamat malam kepada saper2 yg belum tidur lagi tu...hehe..macam saya...


Petang tadi aboh saya ajak g menjala udang di Tjg.Agas...dekat umah pokdin...Pokdin ni kira jiran kt umahla...dia kawin ngan orang saner,duk saner terusla...bukak kedai roti canai...first time nk kenal gane Tjg Agas tu...kat sini perumahan penug ngan org kemboja tau..laluan nak masuk umah pokdin tu dipenuhi dengan lot-lot tanak mereka...kaum melayu malaysiani duk hujung2 jer...Rumah2 kemboja seme2 cantik2...besar2...diorg ni kaya...jauh beza ngan umah kaum melayu...ermmm....

Pokdin ajak kawan dia sorg ikut samer menjala...besttt...suker dgn tmpt tu...indah...menjala di parit dekat ngan kolam udang org usahakan...sekali jala dapatlah dalam 5-7 ekor udang..kalo bernasib baik dapatlah ikan belanak...hasil usaha petang tadi kira berbali jugakla kot...2jam tu dapatlah separuh baldi...dah nk maghrib...kalo x,mesti penuh baldi...Adik saya dan Uzma seronokla...budak2...faham2 ajerla...jerit sana sini...kejar2...saya???kawan ngan ma jerla...teman ma cari pokok...ada sejenis pokok tu yg cantik macam bongsai...byk jugak ma amik nk tanam kat umah tapi ntahla lagi idok ke tidaknyer...hehe...penuh jugakla bonet kete aboh ngan bunga2an ma tu...huhu....

Balik dari menjala tu kami singgah makan kat sebuag gerai yang agak baru jugakla..servis lmbat...mayber baru lgi kot...xbaper pndai nk handle....gerai ni dipelopori oleh 6org anak teruna...xdek yg ensem...kalo x,nk jugak kenyit mata kot2 makan jer tanpa bayar...hahhaha
Layan jela gambar2 yg saya captured using samsung camera 2.0MP jer...kamera xdok bateri...


Ni masa awal2..

semak tapi xsamun sngtler...

saje capture buah mengkudu...

Sebuah banglo di tgh padang...

saya tolong ma kutip pucuk ape ntah nak buat ulam

Hasil menjala....

sayala ni...oh tidak!jerawat....



Blogger Templates
Blogger Templates

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...