Burung


Pagi tadi aboh telah berjaya menangkap seekor burung yang boleh berkata-kata tau!!! antara perkataan yang burubg tu cakap 'OK'...'BODOH'...'B*B*'....huhuhuhuhu....burung tu matbe terlepas dari tuan punya yang belanya....dia bertenggek kt pokok rambutan di tepi rumah aku sebelum dia masuk ke dalam rumah.....susah jugak nk tangkap burung tu asalnyer...tetapi...akhirnya...dia tewas!!!!hahahaha....

aboh tgkap burung tu sebab xnk bagi kucing kt umah tangkap dapat santapan free plak...oleh yg demikian, aboh berusaha menangkapnya sebelum disedari oleh 2 ekor kucing di rumah aku yang sememangnya sentiasa menginginkan santapan yang sungguh menyelerakan...
Aku tringin nk bela burung tapi mcm xde komitmen jer.....kang mati plak burung xmakan n kurang belaian kasih sayang!!!xbaik plak kan.....so biarlah burung hidup bebas berterbangan di awan tinggi.
Baru aku tringat....burung ni juga digelar burung tiong...nama saintifiknya Acridotheses tristis.....aku tgk kat wikipedia....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...